Despre

Mindfulness (“dirijarea atenţiei conştiente extinse”) este o stare de spirit în care omul relaţionează cu experienţă din fiecare moment fără judecaţi de valoare sau reactivitate emoţională şi cu o mai mare capacitate de a acţiona cu intenţionalitate şi conştiență.

Abordarea situaţiilor de viaţă cu atitudinea de mindfulness integrează mintea şi corpul, ajutând oamenii să se raporteze la propriile experienţe interioare şi la interacţiunea cu ceilalţi într-un mod eficient şi adaptat, fără costuri pentru sănătate.

mindf-3

Peste 1.000 de studii recente din domeniul neuroştiinţelor recunosc beneficiile meditaţiei, în special de tip mindfulness, pentru bunăstarea mental-emoţională, sănătatea fizică, îmbunătăţirea relaţiilor, reducerea stresului şi creşterea energiei şi calităţii vieţii în domeniul personal şi profesional.

Antrenarea minţii prin meditaţie şi mindfulness funcţionează în primul rând prin întărirea capacităţii creierului de a concentra, a relaxa şi a gestiona atenţia. Implică pe de o parte dezvoltarea „mușchiului atenţiei” şi cultivarea flexibilităţii mental-emoţionale (pe baza neuroplasticităţii naturale a creierului), iar pe de altă parte integrarea unor strategii de atenţie eficiente.

Bazate pe constatarea gândurilor, emoţiilor şi senzaţiilor corporale într-un fel care să sporească starea de prezenţa conştientă, aceste strategii de atenţie ne ajută să gestionăm experienţele dificile şi să ne conducem viaţa cu seninătate şi autenticitate în direcţia scopului şi obiectivelor alese.

Practica meditaţiei nu este mistică, este un antrenament al minţii. Dincolo de identitatea socio-culturală a fiecăruia, de credinţe, religie sau cale spirituală, practică meditaţiei este astăzi larg recunoscută ca mijloc eficient de gestionare a stresului şi emoţiilor, de dezvoltare a potenţialului minţii, de creştere a calităţii vieţii.

Ceea ce numim practica meditaţiei este, de fapt, efortul de a dezvolta în mod conştient capacitatea noastră de a fi în momentul prezent.

Prof. dr. Jon Kabat-Zinn, profesor emerit, Universitatea Massachusetts

REZULTATE SI BENEFICII CA URMARE A PRACTICII
PE SCURT